Een dag uit het leven van Dakmaker Dennis, we gaan het vandaag hoger op zoeken.
Een goede start is het halve werk
Onze dakmakers komen ’s ochtends altijd eerst naar het magazijn, in Alphen aan den Rijn. Daar kunnen ze de voorraad in hun servicebus aanvullen. Als er extra materialen nodig zijn voor die dag, dan worden die ook meteen ingeladen. Eén van onze monteurs vertelt:
“Op m’n tablet kan ik zien wat er in de planning staat. Die wordt dagelijks bijgewerkt in de DakmakersApp, wat natuurlijk erg fijn is, want dan weet je precies waar je naartoe moet, wat er moet gebeuren en wat je daarvoor nodig hebt.” Met een lach: “En dan zorg je er natuurlijk ook voor dat je op tijd bent.”
Levensduur van het dak verlengen met dakonderhoud
“Er zijn veel klanten die een onderhoudsabonnement hebben afgesloten, zodat ze zeker weten dat onderhoud op tijd gebeurt, waardoor hun platte dak ook langer meegaat. Dus dat soort werk staat bijna iedere werkdag op het programma.
“Nadat je je gemeld hebt bij de contactpersoon vragen we expliciet wat de huisregels zijn, vragen of er specifieke gebreken zijn en gaan dan met onze persoonlijke beschermingsmiddelen het dak op, je wilt natuurlijk dat alles veilig gebeurt.” We maken het platte dak grondig schoon en voeren een dakinspectie uit. Als er gebreken zijn die je snel kunt oplossen, dan doe je dat meteen en anders komen we er op een later moment voor terug. En tevens wordt de valbeveiliging ook gekeurd, zodat wij en andere mensen die het dak bezoeken veilig kunnen werken.”
Daklekkage snel gerepareerd met de 24-uur dakservice
“Als we op een lekkagemelding afgestuurd worden, dan zoek je eerst de lekplek op en repareer je meteen het dak. Mocht dat niet mogelijk zijn, bijvoorbeeld omdat de lekkage gecompliceerder is dan gedacht, dan zorgen we voor een tijdelijke oplossing en komen we zo snel mogelijk terug voor een volledig herstel.”
“Na het uitvoeren van onderhoud of het oplossen van een daklekkage vullen we een inspectieverslag of een storingsbon in met onze tablet. Zo kan de klant precies zien wat we allemaal gedaan hebben. In het inspectierapport staan ook eventuele aandachtspunten. Zo kan het zijn dat een bepaald stuk dak binnen een jaar vervangen moet worden.”